Friday, January 20, 2006

video apek hisap ganja!

*** this post is in malay (mostly) due to the malay entertainment centric issue being discussed.

I don't usually buy harian metro.. who am I kidding, aku jarang ada urge nak beli paper.. most of the news I get is from the net... butt... hari nie aku jumpa harian metro kat post box rumah aku... must be some stalker dumped the paper bila dah nampak prey dia..

Anyway the front page tunjuk gambar apek senario besar sebagak bangaknya tgh isap paipon! peh serious.. batang betik lagi tuh... gamabr blow up pixel besar macam capture dari handphone.. tajuk dia... "saya hidap sisha, bukan ganja"....

yeah rite... rupa benda tu all too familiar.. all throughout college aku dok tgk benda tu.. aku tak penah sentuh benda tuh tapi benda tu so much around that I know how to cook it.. come on... sisha my ass.... looks like big phat BONGGGGGG to me...

masa aku kerja kat melawati lepas SPM dulu, opismate aku budak sessionist.. selalu dulu dia ikut ekamatra... buat concert, selalu masuk studio main untuk recording... nama dia zul.. serious pot head.. cerita aku kalau masuk studio tuh geng geng studio selalu dah siap satu bata mampat ganja... 1 fucking full kilo bata... jenis yg korang tgk pak polisi dok perade depan wartawan bila ada major ganja bust.. satu bata tuh studio sponsor... it's a norm.. the entertainment industry is like that.. craetivity is almost always fueled by altered state of mind... dadah is the nasik of entertainment industry..

Come on.. takkan korang buat buta macam pak polisi gaks.. si yassin tuh kena tangkap dadah, drag case setahun dua lepas tu case throw out of court. Si Salem Iklim tuh berapa kali dah keluar masuk pusat serenti... nkorang gi jalan kat chow kit.. boleh nampak macam macam.. bukan sorang dua orang nampak kat lorong chowkit.. penuh..

aku bosan dengan masalah nie.. aku bosan dadah di kaitkan dengan industri muzik.. puak puak artis nie dah ler dok sibuk tangkap gambar derang dok mengongkek.. pastu dok isap dadah... derang bukan tak tau derang tu role model pada budak budak muda...

pak polisi dengan pak gomen tak reti ker nak handle this problem.. the more korang berlembut dengan artis dadah, artis video kongkek, makin tu la bebudak melayu kita dok terikut ikut.. macam pak turut... come on! do something... bodoh!

1 comment:

  1. aku terus rasa bersemangat. memang marthin luther king la ko nih eddie..vote for eddie..
    tapi mmg la...suma sistem kat mesia ni dah rotten up...usah la dok layan...
    dari sukan ke politics ke law ke economics and mcm2 lagi...

    ReplyDelete